مزایا و خصوصیت مهم آسانسور های هیدرولیک

آسانسور های هیدرولیک حین حرکت به نرمی جابه جا می شوند و خرابی و استهلاک در آن ها بسیار پایین می باشد و عیب یابی و تعمیر آن ها نیز کم می باشد ، از آسانسور های هیدرولیک به دلیل حذف کادر وزنه و سیم بکسل می توان آسانسور های زیبا و شیشه ای نیز تولید کرد

129

آ سانسور های هیدرولیک حین حرکت به نرمی جابه جا می شوند و خرابی و استهلاک در آن ها بسیار پایین می باشد و عیب یابی و تعمیر آن ها نیز کم می باشد ، از آسانسور های هیدرولیک به دلیل حذف کادر وزنه و سیم بکسل می توان آسانسور های زیبا و شیشه ای نیز تولید کرد . همچنین آسانسور های هیدرولیک به سازه سبک نیاز دارند و لازم نیست در پشت بام ساختمان ها ، موتور خانه ایجاد شود . از دیگر محاسن خوب آن ها ایجاد آسانسور های باربر و سنگین با قابلیت حمل بار زیاد و زیبایی منازل و بام آن ها و تراز شدن دقیق آن ها در طبقات می باشد . در آسانسور های هیدرولیک قطع برق باعث از کار افتادن آن ها نمی شود . مصرف برق در آسانسور های هیدرولیک بسیار پایین می باشد زیرا این آسانسور ها برای حرکت به سمت بالا نیاز به فشار دارند و در صورتی که رو به پایین حرکت می کنند نیازی به مصرف انرژی و روشن کردن موتور نمی باشد و تنها با باز کردن یک شیر و خالی کردن روغن جک کابین به آرامی به سمت پایین حرکت می کنند ، در واقع این گونه می توان بیان کرد که آسانسور های هیدرولیکی برای حرکت به سمت بالا نیاز به توان دارند و برای پایین آمدن از نیروی گرانش استفاده می کنند .
معایب آسانسور های هیدرولیک :
آسانسور های هیدرولیک علاوه بر مزایایی که گفته شد گاها دارای معایبی نیز می باشند که از جمله آن محدودیت آن ها در ارتفاع و کندی سرعت آن ها و تنها قرار گیری آن ها در چاهک می باشد .
طرز کار آسانسور های هیدرولیک :
آسانسور های هیدرولیک به وسیله موتور های الکتریکی و پمپ فشار روغن و جک هیدرولیک کار می کنند . آسانسور های هیدرولیک به دلیل عدم وجود کادر وزنه و سیستم جک هیدرولیکی نیاز به موتور های قوی تری دارند که بتوانند مسافران را جابه جا کنند . در آسانسور های هیدرولیکی وظیفه تامیین فشار روغن بر روی جک هیدرولیکی را پاوریونیت بر عهده دارد که یک موتور سه فاز غوطه ور در روغن می باشد که یک شیر الکتریکی مخصوص دارد . روغن با فشاری که وارد می کند باعث می شود پیستون و کابین به طرف بالا حرکت کنند و آن زمان که کابین به طبقه ی مورد نظر رسید ، سیستم کنترل به موتور علامت می دهد تا پمپاژ روغن را قطع کند . برای پایین آمدن کابین در آسانسور های هیدرولیکی نیز سیستم کنترل به دریچه فرمان می دهد که باز شود و سنگینی کابین موجب می شود که پیستون به سیلندر ها فشار وارد کند و روغن از دریچه به مخزن بازگشته و در زمانی که سیستم کنترل متوقف می شود فرمان بسته شدن دریچه را می دهد . آسانسورهای هیدرولیک باید مجهز به سیستم تهویه و پوشش عایقی باشند تا از بالا رفتن دمای روغن جلوگیری کنند.
سیستم های آسانسور های هیدرولیک
سیستم های موجود در آسانسور های هیدرولیک به دو دسته تقسیم می شوند که شامل سیستم مستقیم و سیستم غیر مستقیم می باشد .
سیستم مستقم آسانسور های هیدرولیک : سیستم های مستقیم در آسانسورهای هیدرولک این گونه می باشند که در آن ها برای جابه جای کابین ، جک باید بدون واسطه به یوک کابین وصل شود و همچنین جک باید دارای شیر اطمینان مخصوص باشد . سیستم های مستقیم در آسانسور های هیدرولیک خود شامل دو نوع سیستم های مرکزی و سیستم ها کناری می باشد .
سیستم غیر مستقیم آسانسور هیدرولیک : در این سیستم ها نیز کابین ها به وسیله ی سیم بکسل به یوک وصل شده و جابه جا می شوند . این سیستم ها هم همانند سیستم های مستقیم شامل سیستم کناری و مرکزی می باشند .
قسمت های تشکیل دهنده آسانسور های هیدرولیک :
آسانسور های هیدرولیک از بخش های تابلو فرمان ، سنسور حرارتی ، مدار قدرت ، ترموستات روغن و فریم کابین وسنسور اضطراری برقی ، جک و پیستون تشکیل می شوند .
جهت مشاوره فنی با ما در تماس باشید.